22 Ekim 2013 Salı

e-kitap

Yaklaşık 3 senedir aktif olarak elektronik kitap (ya da e-kitap) okuyucusuyum. Maceram ilk defa Amazon Kindle hakkında bilgi sahibi olmam ile başladı. e-ink teknolojisinin tam aradığım şey olduğunu anladım.

Bilgisayar, tablet, televizyon gibi medyalarda uzun yazıları okumak gözlerimi yoruyor. Bu yüzden ders kitabı, uzun makale vs. okuyabilmem mümkün değil. e-ink teknolojisine kadar tek alternatifim çıktı almaktı. Maliyeti ve çevreye zararı düşünüldüğünde bu da çok mantıklı değil. Gerçi bazıları da e-kitap okucularda az sayıda kitap okunursa bu kitapların basımında çevreye verilecek zararın, e-kitap okucunun üretilmesi sırasında çevreye verilen zarardan daha az olacağını söylüyor. Çok sayıda kitap, dergi, yayın okuduğum için bu durumun beni kapsamayacağını düşünüyorum.

Neyse her zamanki gibi yine konuyu dağıtıyorum. Amerika'dan bir şekilde Kindle DXG modelini aldım. Bu modeli tercih etme sebebim ekranının kaliteli olması ve 9.7 inch yani standart 6 inch lik okuyuculara göre daha büyük olması idi.

Ne yazık ki her şey okuyucuyu almakla bitmiyor, e-kitap için çoğunlukla yabancı sitelere bağımlı durumdasınız. Genelde e-kitap'larımı amazon'dan satın alıyorum. Kindle'a otomatik yükleniyor. Tabii bir sürü bedava e-kitap da var. bunları da amazon'un yanı sıra project gutenberg'den de edinebilirsiniz.

İş yerli e-kitaplara gelince durum daha vahim. Doğru düzgün satan tek yer D&R internet sitesi. Orada da çok seçeneğiniz yok ne yazık ki. Olanlar da görece pahalı. Oradan da bir iki kitap satın aldığım oldu.

Burada genel değindiğim her konuyu ileride tekrar ayrıntıları ile anlatabilirim. E-kitaba önyargısı olan arkadaşları en azından e-kitapları e-ink teknolojisi kullanan bir elektronik kitap okuma cihazında değerlendirmelerini tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder