23 Ekim 2013 Çarşamba

AÖF macerası

Uzun süredir aklımda AÖF aracılığıyla ikinci üniversite şansımı denemek vardı. Pazartesi günü, bir arkadaşımın da bahanesiyle sağlık kurumları işletmeciliği'ne başvurmaya karar verdim. Başvuru internetten yapılıyormuş, ne güzel değil mi? Ben de öyle düşünüyordum, ta ki başvuru ayrıntılarını okuyana kadar. Başvuruyu internetten yapıyorum ama üzerine çıktıyı imzalayıp AÖF'ye getirmem, bundan önce de 205 TL ücreti vakıfbanka yatırmam gerekiyormuş.

Önce internet başvurusu ile işe başladım. Bu kısım görece sıkıntısız geçti. Tek kötü yanı bilgisayardan bir fotoğrafımı yüklememi ve bunu kesmemi istemesi oldu. Kesmenin sınırlarını ayarlayamadığımız için işimiz biraz şansa kalıyor. Fotoğraf uygun değilse başka bir resim düzeltme programını kullanmak gerekebilirmiş. Neyse buna da şükür.

Geldik diğer aşamaya, Vakıfbank'a 205 TL. Tabii ki her interneti kullanabilen normal insanın düşünebileceği gibi ilk bir online ödeme vs. seçeneği aradım. Tabii ki yoktu. Ödemeyi sadece Vakıfbank'a yapabilirmişim, EFT havale vs. kullanamazmışım. Toplamda 4 yol var ama niyeyse bu yollar hep Vakıfbank hesabı olanları ilgilendiriyor. Ya Vakıfbank internet sitesinden ya Vakıfbank telefon bankacılığından ya Vakıfbank şubelerden ya Vakıfbank ATMlerden kartlı veya kartsız yapabiliyormuşuz. Zaten Vakıfbank hesabımız olmadığı için internet sitesi, telefon bankacılığı ve ATM'den kartlı işlem seçeneği gidiyor. Ama sağolsun AÖF'nin sitesinde öyle bir ballandırılarak anlatılmış ki bu 4 yol, neredeyse Vakıfbank hesabım olmadan bile internet sitelerinden ödeme yapabileceğimi sandım. Nedense seçeneklerin biri hariç hiçbirini Vakıfbank hesabımız olmadan kullanamayacağımız gibi bir "küçük" ayrıntıdan bahsedilmemiş sayfada. Neyse Vakıfbank hesabım olmadığı için tabii ki son iki seçeneğe kaldım. AÖF'nin başvuru sitesinde yazanın aksine Vakıfbank şubeden de parayı yatıramadık, niyeyse ATM'den yapmalıymışız görevlilerin bildirdiğine göre. Bulunduğum yere yakın 3 ayrı ATMlerin toplu bulunduğu yerde Vakıfbank ATM'si bulamayınca arkadaşımdan rica ettim, o adıma TC kimlik numaram ve telefonum ile yatırdı. Tabii ilçede oturup bulunduğu ilçede Vakıfbank ATM olmayanlara Allah sabır versin.

Neyse, internet çıktımı, mezuniyet belgemi, dekontumu ve fotoğraflarımı hazır ettim. Sabahtan AÖF bürosuna gittim. İnanılmaz bir kuyruk vardı. Saat 08.18'de sıraya girdim, saat 14.28'de işim bitmişti. Toplam 6 saat 10 dakika ve bu son kayıt günü de değil. İnternetten başvurunun nimetleri işte. Ya internetten başvurmayıp, fellik fellik Vakıfbank ATM aramayıp para yatırmasaydım, heralde 48 saatte kaydolurdum. Yatıp kalkıp internetten başvuruya dua ediyorum şimdi.

Tabii 6 saat bekleyip evraklarımı teslim ettiğimde, internet başvuruya bilmemne üniversitesi bilmemne fakültesi yazmışsınız, sadece bilmemne fakültesi yazmalıydınız diyen görevli memura da saygılarımı sunuyorum. Tabii bu bilgiye hangi klavuzdan ulaşabilirdim onu bilemiyorum. Ömrümde doldurduğum bin tane formdan ulaştığım sonuç, mümkün olduğunca çok bilgi yazmak oldu. Tabii büyük ihtimalle o forma sadece bilmemne fakültesi yazsam, görevli memur da bilmemne üniversitesi bilmemne fakültesi yazmalıydınız deyip beni yine göndermeye çalışabilirdi. Allahtan başka bir bankoda işimi halledebildim de, akıl sağlığım bana kaldı.

 AÖF'ye başvurmak isteyenler için son kayıt tarihinin 25.10.13 olduğunu ve kayıt olmak istiyorlarsa saat 05:00 civarı, AÖF bürosunun önlerine gelmelerinin ve çelik gibi sağlam sinirlere sahip olmalarının gerekli olduğunu hatırlatayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder