28 Ekim 2013 Pazartesi

Ahmet Kaya

Bugün Ahmet Kaya'nın doğum günü. Ben de bu vesileyle bir Ahmet Kaya şarkısı açmak istedim. Her zamanki gibi ilk olarak "Gururla Bakıyorum Dünya'ya"'yı açtım.

Bu şarkıyı nasıl anlatsam bilemiyorum. Hani böyle bir şey görür donakalırsın, hareket edemezsin ya. İşte böyle bir şey. Her dinlediğimde, ne yapacağımı bilemiyorum. Suskunlaşıyorum, çaresizleşiyorum. Niye diyorum, sadece, niye? Ama sonunda insanın olduğu yerde umudun da olduğunu görüyorum. Her karanlığın sonunda ışık olduğunu bildiğim gibi.

Bu bir şarkı değil, yoksul halkların, gururlu insanların başkaldırısını anlatan bir manifesto.

Biliyorum şairi kürt-şair-gazeteci yazar Orhan Kotan. Ama bu şiiri milliyetten, yöresellikten, ırkçılıktan o kadar uzak ki. Bu şiir fakirliğin, insanca yaşayamamanın isyanı. Hep özlenen eşitliğe, insanca yaşamaya olan özlemin bildirisi.

Biliyorum bir gün gelecek ve "sıcak somun acı soğan ve çiçekli basmalar" kurtulacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder